Ny design och specialanpassad batchhantering

Bakgrund

Ljudmakarn kontaktade Ashop 2019 och vid den tiden hade de en äldre och helt skräddarsydd webbplats som helt enkelt inte höll måttet längre. De hade genom andra butiker i samma bransch sett att vi är den ledande e-handelsplattformen för hi-fi och hemelektronik i Sverige och att vi tillhandahåller funktionella e-handelslösningar som möter deras behov. Därefter tog de kontakt med oss för att ytterligare utöka sin butik- och närvaro online med smarta funktioner.

Utmaning

Ljudmakarn har inga underliggande system kopplade till sin Ashop, och det ställer vissa krav på plattformen och hur den ska fungera väl för att ge ett så bra stöd till butiken som möjligt. De flesta av våra butiker har externa bakomliggande affärssystem eller kassasystem som vi har kopplingar, vilket inte Ljudmakarn har och det gör att Ljudmakarn jobbar med aktivt med sina produkter och ordrar direkt i Ashop. Detta gör att man som användare får andra önskemål och har andra behov än i fallen där datan synkas mot något externt.

bild

Resultat

Ljudmakarn har en specialanpassad batchhantering som i kombination med appen Schemaläggaren gör att de kan bearbeta stora volymer av produkter med minimal ansträngning. Schemaläggaren låter dig planera ändringar som görs i form av prisjusteringar, importer, olika typer av uppdateringar etc. Batchhantering och schemaläggaren är en kraftfull duo som stöttar Ljudmarkarn i sitt arbete - effektivt och sömlöst.
Ljudmakarn använder sedan en tid tillbaka vår app Produkt-taggar, även denna app kan kombineras med schemaläggaren för att tidsbestämma märkning för ett stort antal objekt samtidigt. Produkt-taggar hjälper besökarna navigera och hitta rätt på sidan genom snygga taggar med valfri märkning och ett brett utbud av färger för att matcha den grafiska profilen. Som resultat kan Ljudmakarn nu med dessa taggar tydligt märka upp produkter som "nyhet", "rea" - helt enkelt tagga produkter efter frivilliga kategorier för att fånga besökarnas uppmärksamhet.

Design

När Ljudmakarn gick över till Ashop hjälpte vi även till med design för den nya shopen. Vissa delar behölls från den grafiska identitet som fanns sedan innan och bands ihop med den nya, mer moderna e-handeln. Exempelvis nya färger och formspråk vävdes ihop med den befintliga loggan och handmålade illustrationer. Resultatet blev en ordentlig upprustning och modernisering med en design som gick hand i hand med deras grafik till trycksaker.

logga