Hantera alla era butiker, lager och kampanjer från ett och samma system.
Bygg en lösning som växer med er kedja, oavsett om ni expanderar nationellt eller internationellt.
Spara tid och minimera manuellt arbete med smart koppling till ert affärssystem och inbyggd generativ AI för att snabbt skapa engagerande och unika texter.
Med kopplingar till de stora annonsnätverken såsom Google, Prisjakt och Facebook så når ni rätt målgrupp snabbare.
Väntetider minimeras för att skapa en snabbare och mer kvalitativ köpupplevelse. Plattformen är designad för att dominera sökresultaten, öka konverteringar och accelerera försäljning.
Varje kedja är unik, och plattformen anpassas istället för att följa en standardmall. Med hundratals flexibla funktioner möjliggörs allt från avancerad lagerstyrning och dropshipping-funktionalitet till automatiska produktuppdateringar.
Ashop stödjer både centralstyrda e-handelslösningar och individuella butiksshoppar, vilket möjliggör antingen en gemensam sida för hela kedjan eller separata lösningar för varje butik. Med erfarenhet från kedjor som Euronics med centraliserad e-handel och Team Workwear med individuella butikslösningar, erbjuds även hybridlösningar som kombinerar det bästa av båda världar.
Ashop är ett svenskt företag med hosting i Sverige, vilket garanterar driftsäkerhet och GDPR-anpassad hantering av data. Kundservice finns alltid tillgänglig för att ge snabba svar, och alla tekniska uppdateringar kring funktioner och säkerhet hanteras löpande.
Team Workwear, Sveriges ledande kedja inom arbetskläder och personligt skydd, har med vår hjälp tagit klivet mot en starkare digital närvaro. Genom att integrera vår e-handelsplattform Ashop har vi gett deras medlemsbutiker möjlighet att nå nya kunder och driva försäljning online på ett skalbart och effektivt sätt.
Med branschspecifika funktioner och smidiga integrationslösningar har vi centraliserat hanteringen av produktutbud och kampanjer, samtidigt som butikerna har fått kraftfulla verktyg för att skapa flexibla och moderna kundupplevelser. Resultatet är en förbättrad digital närvaro, effektiv administration och skalbara lösningar som stödjer Team Workwears fortsatta tillväxt.
Med stor erfarenhet av kedje-digitalisering så är Ashop en rätt plattform för kedjor - och i synnerhet för fackhandelskedjor.
Ett populärt sätt att sätta upp e-handel för en fackhandelskedja är att ha en central e-handel som fungerar som en digital samlingsplats för alla kedjans butiker och där onlinekunder kan välja fysiska butikerna som utlämningsställe. Ett alternativ till detta är att varje butik i kedjan har en egen e-handel, något som passar bättre för friare kedjor. Här kan Ashop vara ett stöd i uppsättningar av multipla onlinebutiker, och det är också möjligt att låta de enskilda butikerna ärva ner gemensam design eller ett grundutbud av produkter.
Hur en e-handel bäst sätts upp för en fackhandelskedja beror på hur kedjan är organiserad, hur beslut inom kedjan fattas och hur långt kedjan har kommit på sin digitala resa. Ashop har rätt erfarenhet inom detta, och rätt lösningar som kan anpassas för varje unika kedjas behov.